تقاضای بیش از حد دربازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟
تقاضای بیش از حد دربازاریعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟ این وضعیت رادربازاریابی چه می نامند؟
هر از گاهی، تقاضا برای محصول یا خدمت بطورچشمگیری برعرضه پیشی می گیرد که ان را* تقاضای سرریز شده * می نامند و بیانگر وضعیتی است که در ان سطح تقاضا بیش از ان است که بازاریاب بتواند جوابگوی ان باشد.
هر از گاهی، تقاضا برای محصول یا خدمت بطورچشمگیری برعرضه پیشی می گیرد که ان را* تقاضای سرریز شده * می نامند و بیانگر وضعیتی است که در ان سطح تقاضا بیش از ان است که بازاریاب بتواند جوابگوی ان باشد.
این امر ممکن است ناشی از کمیابی های موقت باشد.
گاهی نیز ممکن است ناشی از شهرت زیاد مقطعی باشد.
وظیفه کاهش دادن تقاضای سرریز شده را *بازاریابی تضعیفی *می نامند.
بازاریابی تضعیفی تلاشی است برای دلسرد کردن مشتریان به طور عام یا گروهی از مشتریان بطور خاص، به طور موقت یا دائم.
بازاریابی تضعیفی بازاریابی وارونه نیز نامیده می شود.
در این وضعیت ممکن است قیمت ها افزایش یابد واز کیفیت ، خدمات، ترفیعات ، واسایش کاسته شود.
در این وضعیت بازاریاب باید فردی بردبار باشد ، زیرا از نظر گروههای مشخصی از مردم ، چهره ای موجه قلمداد نمی شود.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
(دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)
جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.